Hur du går tillväga vid retur
Meddela oss om retura via kundtjänst fliken. Ta med din vara tillsammans med tillbehör och eventuellt originalemballage till samma återförsäljaren som ni valde vid levereransen. Återförsäljaren ombesörjer returen.
Hur returnerar jag en cykel eller annan skrymmande produkt?
Hojportalens återförsäljare ombesörjer returen av din vara.
Retur-regler
Vid retur står du risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning om en sådan medföljer, samtliga etiketter ska sitta kvar på kläder och eventuella manualer ska skickas med.
Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen.
Vid retur av cykel rekommenderar vi starkt att vårat originalemballage används, för att säkra en trygg transport. Om du inte är nöjd med ditt köp, vill byta till en annan produkt eller ångrat dig så kan du skicka tillbaka din produkt till oss helt utan extra kostnad.
Vi har en returhanteringstid på 30 dagar.
Ångerrätten gäller inte alls varor som tillverkats eller ändrats i enlighet med dina särskilda önskemål exempelvis montering av egenkomponerade cyklar. Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning att ske inom trettio (30) dagar från det att Hojportalen tog emot returen. Återbetalning sker endast genom insättning till bankkonto alternativt tillbaka på ditt kort eller Klarna om du gjort en kortbetalning, ej kontant.
För att möjliggöra en eventuell retur behöver ni lämna kvittot till din återförsäljare för retur. Hojportalen rekommenderar att du sparar orderbekräftelse och betalningsreferens som kvitto på ditt köp. För information eller hjälp vid retur, kontakta Hojportalens kundtjänst via mail på hojportalen@hojportalen.se eller via sidorna kontakta oss.
Ångerrätt
Från det att du mottagit din order gäller din ångerrätt i 14 dagar. Du har rätt att returnera enstaka varor eller hela ordern om du inte skulle vara nöjd. Tänk på att varan eller ordern inklusive dess originalförpackning skall skickas tillbaka till oss i säljbart skick. Notera också att du som kund har det ekonomiska ansvaret för att returen kommer fram till oss. Vill du byta en vara, exempelvis till en annan färg gör du det enkelt genom att returnera varan till oss genom din återförsäljare och tillsammans med återförsäljaren beställa en ny på hojportalen.se.
Retur eller reklamation av kampanjvaror
Vid retur eller reklamation av en kampanjvara, rabatterad vara eller vid ett köp då du använt någon typ av rabattkod eller voucher så ersätts du med en ny vara likvärdig den du beställt till det slutbelopp du har betalt för din vara. Vid återbetalning av pengar så återbetalas den summa som är slutbeloppet på din orderbekräftelse/kvitto.
Reklamation
Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Hojportalen eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Hojportalen har givit, kan varan returneras. Viktigt att redan vid utlämningen av varan via återförsäljaren påpeka eventuella fel. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation till Hojportalen ska göras inom skälig tid, dock senast inom två månader. Vid reklamation, prata med återförsäljaren samt kontakta kundtjänst.
Garanti
Alla varor på Hojportalen har 1 års garanti (fel vid tillverkning). Skador som orsakats av verktyg i samband med montering ersätts ej.